Etik & moral samt Lovgivning 

2019-10-10

ETIK, MORAL 

Du vil i dit job, som ambassadør ofte komme i kontakt og dialog med folk, som er følelsesmæssigt ude af balance, presset af sygdom, svage, nedbrudte, stressede m.v. De er i en sårbar position og det skal vi, som Ambassadører naturligvis tage hensyn til - Og ikke udnytte. 

Husk aldrig at oversælge og så og sige "presse noget ned i halsen på dine klienter". Værd rådgivende, inspirerende og egageret, men hold en professionel distance.

Du bør naturligvis ikke love mere end du og produktet kan holde, og aldrig sige, at du kan kurere vedkommendes problem. Du bør kun sige " at andre har med tilsvarende problem har oplevet en bedring og at undersøgelser og forskning peger i retning af at X-problem kan afhjælpes eller lindres ved brug af CBD-produkter." Folk reagerer forskelligt og sygdomme, skader, tilstande kan være forskelligt fra person til person. Ligeledes kan personens dårlige livstil og kostindtag modarbejde vores kur. Så CBD virker langt fra lige godt på alle desværre. Fuldstændigt som receptpligtig medicin. 

LOVGIVNING

Mht. lovgivning på området, så sælger vi Kosttilskud og ikke Naturmedicin og er derfor underlagt lovgivningen omkring dette. Vi må derfor ikke offentlig,t som virksomhed markedsføre CBD og "lovprise" produktet, som der står i loven. Vi må ikke sige der er medicin eller tilskrive produktet helbredende egenskaber m.v. 

Omvendt må du som privatperson frit ytre dig som du lyster, i samtale med andre og i diverse fora, blogs, Instagram, Facebook m.v. Men husk kun med dig som privat afsender. 

Du kan downloade opslag og annoncer med "lovforlige" tekster på dit Dashboard, som du kan bruge, hvis du vil bredere ud og mere direkte reklamere for CBD. 

Et godt råd er altid at underdrive lidt og så lade produktet overraske positivt. Den form bygger tillid og længerevarende kunderelationer.