Sådan lukker du ordren!

2019-10-10

Over 50% af alle Network Marketing folk og Brand Ambassadører får aldrig rigtig succes! Hvorfor ikke? 


Forklaringerne kan være mange, Blant andet flid og vilje. Se min blog omkring dette emne. 

MEN ofte kan det koges ned til et punkt.... De glemmer at spørge efter ordren!!! De snakker og snakker og lytter ikke efter købssignaler. På den måde overhøre de kundens interesse for produktet, og misser muligheden for at lukke salget her og nu. Eller også så de ved ikke hvordan de skal lukke en handel.  

Hvis du vil have succes, har du slet ikke tid og råd til at tage møder, hvor du ikke ender op med at sælge!  Så lad os komme i gang med at lære om Lukketeknikker!

Hvordan lyder et købssignal så?

F.eks. siger kunden:

Det lyder da fantastisk
Kan det virkelig det?
Hvad koster den?
Er det dyrt?
Virker det?
Hvornår begynder det at virke?

I alle disse tilfælde kan du  besvare spørgsmålet med et svar der lukker handlen. Et par eksempler:

Klienten; Det lyder da fantastisk - Dig; Ja ikke, hvornår vil du i gang? Skal vi bestille en flaske til dig med det samme? 

Kunden; Hvad koster den?

Dig; 399 kr. for en flaske til et måneds forbrug. Skal vi bestille en flaske til dig med det samme, så du kan få fikset det (f.eks.) knæ? 

Svar nr. 2:  399 kr. for en flaske til et måneds forbrug og 2 flasker har vi på tilbud til 595. Hvad kunne du tænke dig at starte ud med 1... eller 2?

Kunden; 2 tror jeg
Dig, det lyder som et godt valg, jeg bestiller det til dig med det samme.

Hvis kunden ikke kommer med tydelige købssignaler eller du glemmer at høre efter dem, så må du selv spørge ind til ordren. Et par klassiske eksempler:

1.Dig, Hans nu har du hørt masse om hvad CBD kan gøre for dig, din hund og din familie. Hvad tænker du? Har du lyst til at prøve produkterne af? (Og så venter du..... Du må ikke tale. Klienten SKAL tale først) Often vil du her får ordren. Alternativt et afslag og en indvending. F.eks. nej det er for dyrt. (Se mere om behandlinger af indvendinger under mit blogindlæg om "Indvendinger". )

2. Dig, jeg tænker jeg lige vil opsummere her til sidst. Så det vi taler om det er søvnløshed og i perioder stress for dit vedkommende? Korrekt?  Kunden; ja. 
Dig; som jeg har fortalt dig har vi stor succes med at formindske stress og et par dråber CBD før sovetid vil helt klart kunne hjælpe på din søvn. Jeg syntes næste vi skal gå i gang med behandlingen med det samme. Hvad siger du? 

Og til den meget talende og til typen der ikke kan tage en beslutning:

Dig; tak for en hyggelig aften, nu må jeg se at komme videre til den næste klient. Der er virkelig bud efter mig i øjeblikket. Her afslutningsvis vil jeg anbefale dig at få påbegyndt dit brug af CBD hurtigst muligt. Jeg har et par flasker med i tasken, som jeg ka sælge i nødstilfælde. Vil du have dem? Eller skal vi lige hurtig gå ind sammen i Webshoppen og få dig oprettet?

Og de helt enkle lukke spørgsmål, som du kan stille når som helt i samtalen:

Hvornår vil du i gang?
hvor mange skal jeg bestille til dig?
De ligger pakket med 1-3 og 5 - hvor mange vil du have?
Har du lyst til at prøve?
Har du lyst til at slippe af med det? (smerten)
Kunne du tænke dig at slippe for xxxx
Jeg vil klart anbefale dig at teste CBD, hvad tænker du
Skal vi aftale at du lægger ud med at investere i 2 xxxx og 1 xxx? 
Vil du starte ud med xxx eller vil du foretrække xxx (altid give 2 valgmuligheder)

Forlad ikke et møde eller en præsentation uden at have spurgt efter ordren!